mandag den 21. juni 2010

Agility stævne debut

Ja så kom tiden hvor jeg med stor længsel og en god potion sommerfugle havde set frem til, nemlig at nogle af mine dygtige agility kursister fik stævne debut :-)

Stævnet foregik hos DCH Herning i, ja Herning. Indskrivning (hvor man melder at man er tilstede og får sit startnr) var Kl. 17.30 og da Annette, Elsebeth og jeg ankom var de andre deltager fra hundeskolen kommet.

Følgende deltog:

Torben med Speedy
Camilla med Sara
Annemette med Fægge
Elsebeth med Kisha & Buster
Shuli med Shanti
Annette med Lady
Anne-Mette med Chevy, Bonnie & Zoe

Vi hjalp hinanden med at få stillet teltene op og komme på plads med al vores grej - mere end man ved :-) Efter det var klaret gik Shuli og jeg op og hentede de mange kataloger og startnumre til alle. Imens vi ventede på at komme igang, gik snakken lystigt og specielt om hvor begynderne skulle løbe, endelig blev der kaldt til infomation omkring stævnet hvilket var lidt svært at høre, da vi var mange mennesker i en stor gruppe hvor nogen stadig snakkede.
Så kom tiden hvor vi skulle gå bane. Banen var spændende og fra min synspunkt ikke svær, det kunne klubben sagtens komme igennem :-)

En ting man skal havde i tankerne er at et er hvad hunden kan derhjemme / træningspladsen og et er hvad den kan et fremmed sted!

Begynder:

Men Annemette med Fægge skulle starte og de løb et super flot løb og fejlfrit! Sikke en debut at få :-)
Næste modige var Camilla med Sara, og de lagde ud i en god fart med rigtig flot handling. Da Sara gik i stå sidst på banen, valgte Camilla at løbe videre så Sara fik glæde og farten, det ente i en disk. Men en rigtig god disk :-) De kom banen rundt og klarede de svære momenter på banen uden problemer.

Så kom der hunde fra andre klubber, nogen løb super godt og andre hunde havde det bare rigtig sjovt.
Så skulle Chevy og jeg ind, han klarede det også fint, når han holdt fokus. Vi endte også med en disk.
Da Shuli havde det skidt, gik Elsebeth ind med Shanti, men han havde kun sin mor i hovedet, så han løb ud af banen og hen til sin moar :-)
Torben og Speedy skulle nu i ilden, og viste nu længere de kom banen rundt at dette kunne de sagtens, dog syntes Speedy at det var lidt spændende alt det ude for ringen, men da det var tjekket kom kontakten lige så stille tilbage og de gennemførte banen med en disk.
Alt i alt nogle flotte debut løb, hvor alle viste hvad de kunne, nå hundene vil!

Øvet:

Så kom de mere rutieneret hunde på banen?! Jeg løb med Bonnie i senior klassen og vi fik en bragende disk, da Bonnie absolut ikke kunne se A brættet (den største forhindring i agility), nå men hun hørte da efter :-)
Annette med Lady kom igennem banen, med god fart og super handling, hvor Lady kom helt ude på spidsen af vippen, som vi har trænet :-)
Elsebeth med Kisha kom på banen, men efter lidt uenighed og diskutioner kom de også banen rundt, dog med lidt fejl :-)
Elsebeth kom nu igen med Buster, han har ikke været til stævner i over et år og det kunne ses, da han tog delvist sin egen bane :-)
Jeg og Zoe skulle nu prøve kræfter med samme bane og vi kom igennem med 10 fejl på felterne ( hør efter kursister når jeg siger felter er vigtige :-) og en fejl i slalom :-/

Herfor neden kan i læse deltagerne fra hundeskolens oplevelser: (når folk vil aflevere dem!!! :-)

Tak for en hyggelig aften til stævnet i Herning. Jeg har været lidt nervøs for dette stævne, da dette var første gang, og jeg ikke anede hvordan Fægge ville reagere - ville hun blive distraheret af alle de andre hunde og mennesker o.s.v.
Men da det blev vores tur til første gennemløb glemte jeg helt at være nervøs, og Fægge var sød og lystrede min mindste kommando. Vi kom fejlfri igennem banen på 38.87 sek. så jeg er lidt stolt af min lille hund.
Anden gang vi skulle igennem banen blev vi desværre disket, fordi Fægge løb ind i tunnelen istedet for over A brættet. Men det var ikke Fægges skyld, det var mig der ikke fik vist hende tydeligt nok hvor hun skulle løbe hen.
Alt i alt synes jeg det var en rigtig sjov og hyggelig aften, og det er jeg ret sikker på at Fægge også syntes.

Mvh Annemette & Fægge

Jeg er en meget stolt instruktør, alle klarede det super flot og jeg håber meget at i vil prøve igen næste gang mvh Anne-Mette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar