torsdag den 9. september 2010

DGI del 2. Ikast

Så var det tid til anden runde af landsdelsmesterskabet i midt Jylland, hvor jeg håbede på at vi ville forsvare vores flotte 5. plads i klubturneringen - og det gjorde vi!
Alle fra sidst deltog med få omrokeringer og følgende var:

Torben med Speedy
Annette med Lady (og lånehunden Bonnie)
Elsebeth med Chevy (og lånehunden Shanti)
Camilla med Sara
Annemette med Fægge
Anne-Mette med Lassie, Zoe (og lånehunden Buster)

Også denne gang havde vi en debutant med på agility siden:
Inger med Oliver

Rally havde endelig fået lov til at deltage og her var vores debutant:
Christina med Blacki.

Som træner hvor jeg både skulle løbe og holde øje med agility løbende og rally banen, må jeg sige at jeg var meget imponeret over præstationerne.
De som havde været i ilden før viste en helt anden ro og overskud end sidst og de viste hvad de kunne på hver deres måder. Med flotte resultater til gevinst.
Camilla med Sara fik virkelig tændt Sara, og som man kan se på billederene fløj Sara næsten banen igennem.
Annemette og Fægge viste hvordan sådan en bane skulle klares og løb nogle flotte løb, hvor Fægge havde et godt tempo.
Elsebeth med Chevy og Shanti er blevet enig med sig selv om at træne "bliv", og de var tæt påat gennemføre banen, næste gang er den der!
Torben med Speedy havde et godt løb og som man kan se på billerne så er Torben ved at være skrap til at bruge sit krop sprog, Speedy virkede lidt mere sikker end sidst.
Annette valgte at blive sat af, af både Bonnie og Lady, nogle flotte løb - med spænding om hun kunne nå det!
Inge med Oliver slog også igennem og blev vist lidt bidt af det her stævne halløj :-) Flot ro de viste i deres 2. løb.
Selvom man ikke altid vinder eller gennemføre en bane, er det for mig vigtigt at understrege at vi er for at havde det sjovt! Og at vi alle gjorde vores bedste uanset om man så blev disket i alle løbende, der vil altid være en fremgang!

At sidde musestille ved rally ringen, og se Christina og Blacki gennemføre deres bane, var en skøn oplevelse! Blacki viste en ro og koncentration som jeg stadig er meget imponeret over, og jeg glæder mig til at opleve deres deltagelse næste gang.

Efter stævnet deltog de fleste af os til et pizza gilde ved Mette, med fin borddækning og vin på bordet. Super hyggeligt og jeg håber MEGET at vi kan gentage denne fantastiske idé.

Annette har taget de fleste billeder, og tak for det, man kan fornemme stemningen på billederne.
Her for neden bliver der lagt deltagerenes kommentar ind.
God fornøjelse og tak for en hyggelig dag, hvor jeg kun kan sige: I gjorde alle det super flot og jeg glæder mig til at følge jer og jeres hunde mange år frem - hvad kan det ikke ende med :-)

Hej alle sammen,

Så oprandt mit første agility stævne.
Jeg følte at hverken jeg eller Oliver var parat, men man skal jo starte et
sted, så det var med mange sommerfugle i maven, at jeg drog af sted.
Uha tænkte jeg der er hund og mennesker alle vegne, hvordan mon det ikke
ville gå, når Oliver kom af med snor og halsbånd?
1. gennemløb blev noget værre noget: Oliver var helt oppe og køre. hørte
ikke så meget efter. Vi fik da lavet nogle spring og taget det kvarte af
banen, inden han begyndte at bide mig i skoene for at ville lege.(mærkelig
agility vane han har tillagt sig. Jeg må se at vænne ham af med det) Det
positive var at han blev hos mig på banen, og jeg tror vi begge fandt ud af
hvad det gik ud på. 2. gennem løb. Jeg havde kigget de andre lidt ud Oliver
havde også set et par fif, så vi gik lidt bedre rustet til start syntes vi.
Jeg tænkte bare vi kan tage de første par spring, så var vi da i gang. Sørme
om ikke det gik . Vi kom hele banen rundt i rigtig række følge. Skidt med vi
ikke fik point. Den største sejr var at vi kunne samarbejde på banen, Og det
var svært at få armene ned igen for det boblede af glæde inden i. Vi er helt
bestemt klar til næste stævne og glæder os, for nu ved vi at vi kan. Vi skal
bare pudse nogle ting af. DET VAR EN DEJLIG OPLEVELSE![?]

Hilsen Inge og Oliver

Hej
Jeg synes det var kanon sjovt ligesom sidst, og det var også sjovt at se de andre hunde både fra vores klub men også fra de andre klubber.
Først synes jeg at mig og Saras første runde var rigtig god, men da vi var kommet igennem 2. runde vidste jeg godt at det var den der var bedst. :)
Sara var mere med på det i anden runde tror jeg.
Jeg lod ikke mærke til dommeren, men det er nok pga. at vi har "trænet" det hjemmefra.
Jeg synes godt jeg kunne banen i hovedet, men da vi kom til tunnel kunne jeg ikke huske den, men jeg gjorde det åbenbart automatisk alligevel.
Men alt i alt, var det en kanon god dag med en masse snakken, og nogen gode løb Smiley med åben mund
Hilsen Camilla og Sara


Tak for en rigtig sjov aften i Ikast.
Jeg havde glædet mig meget til vores andet stævne og var stort set ikke nærvøs, ligesom jeg var til det første stævne.
Morgenen startede ellers ikke så godt for min cavalier Fægge havde dårligt øje da hun vågnede, så jeg var bange for vi slet ikke kunne komme afsted. Heldigvis blev det bedre i løbet af dagen, og hun var frisk da vi blev hentet.
Jeg synes det var rigtig sjovt at se alle hundene til stævnet, både dem fra klubben og de andre.
Fægge var ivrig efter at komme til at løbe, og var meget opmærksom på hvilket forhindring jeg ville have hende til at tage Vi klarede første løb fejlfrit,så jeg er godt tilfreds. Dog kostede det lidt tid at hun lige skulle kigge efter mine forældre og storebror som var med som tilskuere.
Alt i alt synes jeg det var en rigtig sjov og hyggelig aften, og jeg glæder mig allerede til næste stævne.
Hilsen Annemette og Fægge

Ingen kommentarer:

Send en kommentar